כספות לבית

מערכת שורש  כט תשרי, תשפ  10/28/2019

מה ניתן לעשות בכדי לשמור על חפצי הערך בבית?
.......................

כספות לבית
שמירת החפצים יקרי הערך בתוך כותלי הבית, היא משימה לא פשוטה ובמיוחד כאשר אין לכם מקומות מסתור מספיק איכותיים. רכישת כספת ייעודית שמטרתה לאפסן את הציוד החשוב עבורכם, תאפשר לכם להיות רגועים ובעיקר סמוכים ובטוחים שאיש לא יוכל לגעת ללא רשות בדברים היקרים לליבכם.

מהי כספת ולמה היא משמשת?
קיים מגוון גדול של כספות שניתן לרכוש בימינו, כאשר עם התפתחות הטכנולוגיה הלכו והשתכללו גם המערכות השונות, אשר מרכיבות את האבטחה של כל דגם. התאמה מדויקת בין דגם מסוים של כספת לבין הציוד שהיא אמורה לאחסן בתוכה, תאפשר לכם נוחות מרבית וכן שילוב הכספת החדשה בבית באופן מיטבי.

כיצד בוחרים את סוג הכספת שתתאים לחפצי הבית?
לכל משפחה ישנם חפצי ערך מסוימים אשר אחסונם בתוך כספת יכולים להיות הפתרון הטוב ביותר בעבורם. הנה כמה דוגמאות לציוד שכזה:
1. תכשיטים – החפצים הנפוצים ביותר לאחסון בכספות. אלו יכולים להיות תכשיטים שעוברים מדור לדור ומיועדים לשימור, או טבעת אירוסין יקרה, שרשרת יהלומים או שעון זהב – כל תכשיט שאיננו מתאים ליום חול ונענד בעיקר בחגים או בשבתות.
2. חפצים בעלי ערך נוסטלגי רב – טלית יקרה, תשמישי קדושה שונים שעוברים במשפחה וכן כל חפץ או אביזר חשוב וקרוב אל הלב, שלא מעוניינים שיקרה לו משהו בבית.
3. כסף מזומן – שטרות ומטבעות שלא תרצו להפקיד בבנק, בין אם לשם שמירתו בבית ובין אם מדובר על כסף זר שאתם עתידים לעשות בו שימוש בטיול לחו"ל.
פריטים שראויים לשמירה בתוך כספת יכולים להיות בגדלים שונים, לכן כדאי לבחון היטב איזה גודל של כספת יוכל להכיל את כל הפריטים גם יחד, או אולי לבדוק האם כדאי לרכוש מספר כספות ולחלק את הפריטים היקרים והחשובים לכמה קבוצות, אשר יישמרו בנפרד.

סוגים מומלצים של כספות עבור חפצי הבית
תוכלו לבחור את הכספת המתאימה לביתכם לפי כמה פרמטרים, כאשר ראשית עליכם להחליט איזה תקציב תוכלו להקדיש לצורך רכישתה. עלותן של הכספות השונות משתנה בהתאם לגודלן ולנפחן, כמו גם בהתאם למורכבות מערכת הנעילה שלהן. רכישה של כספת מתוחכמת יותר הפועלת לפי קוד אלקטרוני תעלה סכום גבוה יותר לעומת כספת פשוטה למדי, אשר ננעלת באמצעות מפתח.
בדקו האם תתאים לכם כספת בעלת תא אחד גדול, או שמא תעדיפו כספת עם מדפים פנימיים, בה ניתן להניח כמה חפצים שונים באופן מאורגן – אידיאלי לתכשיטים, למשל. כספות גדולות וכבדות יוכלו להתאים לאחסון של כמה סוגי חפצים בגדלים שונים, כמו גם אחסון מסמכים חשובים שתרצו שלא ילכו לאיבוד. שימו דגש על אופן התקנת הכספת שאתם עומדים לרכוש ועל ההתאמה שלה לפוליסת הביטוח שבביתכם, בכדי שתקבלו את הכיסוי הביטוחי המלא ותוכלו להיות שקטים.